Het draait uiteindelijk allemaal inhoud.
Mensen zijn op het internet op zoek naar informatie over producten, over diensten, om een probleem op te lossen enzovoort.
Ze willen informatie over vakanties en reizen, over kleding, over een autoverzekering en ga zo maar door, de eerste stap is tegenwoordig bijna altijd via Google opzoek naar informatie (even een funfact tussendoor: de term “Googlen” is algemeen bekend maar overigens nog steeds geen officieel werkwoord).
Zoekmachines kijken alleen maar naar de inhoud, wat staat er, hoe is het verwoord, heeft het voldoende overeenkomsten met het zoekwoord etc.
Design is relevant voor bezoekers niet voor zoekmachines.
Weliswaar maak je een website voor je (potentiele) klanten en niet voor een zoekmachine maar zonder goede content ben je dus ook niet goed zichtbaar in de zoekresultaten!
Het verschil tussen op de 1e en op de 5e of 10e pagina staan hoef ik niemand uit te leggen toch?
Combineer goede content met design en de juiste “call to action” en je kunt gaan converteren.
Content is de kern van SEO!
Meer weten? Neem contact op.