fbpx

Webwinkel

Ontwerp
WAT ZIJN JOUW WENSEN?

Webwinkels zijn populairder dan ooit en er is geen betere tijd om er eentje te starten. Het kan alleen ingewikkeld lijken hoe en waar je moet beginnen. Het ontwerp van een webwinkel draait natuurlijk om converteren, hier kunnen we je goed bij helpen.

Het belang van een goed ontwerp

Een webwinkel heeft veel van dezelfde behoeften als een website, als het gaat om de juiste structuur en navigatie. Alleen is er in een webwinkel één duidelijke handeling waar steeds op aangestuurd wordt: een aankoop doen. Webdesign is van cruciaal belang bij het ontwerpen van een webwinkel. Bij een goed webwinkelontwerp draait het allemaal om het gebruik van de juiste kleuren, lettertypen, woorden en afbeeldingen om bezoekers te overtuigen om die aankoop te doen. Het ontwerp moet potentiële klanten aantrekken, een geweldige gebruikerservaring bieden en jouw winkel in het beste licht zetten. Naast er goed uitzien en ‘voelen’ als jouw unieke merk, moet jouw winkel ook aanzetten tot actie. De gebruikerservaring, ook wel ‘customer journey’, is de kern van het van het ontwerp. Wanneer het ontwerp zijn werk doet, ervaart de koper een soepele en naadloze ervaring. De producten worden mooi gepresenteerd, artikelen worden makkelijk gevonden op zoekwoorden en betalen gaat eenvoudig. Wanneer een ontwerp het aankoopproces tegenwerkt en het de gebruiker frustreert, is de kans zeer groot dat de koper het winkelwagentje niet eens zal bereiken. Je wilt voorkomen dat de gebruiker in de war of geïrriteerd raakt, want dit kan je een aankoop kosten. Zo belangrijk is het ontwerp van een webwinkel.
Het ontwerp van een webwinkel is dus meestal ook strakker en functioneler dan bij een “gewone” website of digitaal visitekaartje.

een schets van het bestelproces bij een webshop, van aankoop tot betalen en thuis bezorgd
webshop geschreven met scrabble letters en op de achtergrond een winkelwagen

Hoe we te werk gaan

We starten altijd met het in kaart brengen van jouw wensen en nemen je mee gedurende het hele ontwerpproces. Door het visueel zo helder en functioneel mogelijk te ontwerpen, het aankoopproces eenvoudig te houden met zo min mogelijk stappen en de juiste betaalmethoden toe te voegen, creëren we de basis van jouw webwinkel. Het categoriseren van producten is een andere (belangrijke) stap: hoe beter we producten categoriseren, hoe gemakkelijker jouw bezoekers artikelen vinden en ze uiteindelijk zullen kopen. Zo ontwikkelen we samen een webwinkel die helemaal afgestemd is op jouw doelgroep, die klantgericht is en aan jouw eisen voldoet.

Een logisch ingerichte webshop draagt bij aan klantbehoud en een hogere conversie.

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen? Stuur ons een mail of neem contact op.

Of bekijk de demo’s of portfolio voor inspiratie.