Ontwerp
Webshops zijn populairder dan ooit en er is geen betere tijd om er eentje te starten. Het kan alleen ingewikkeld lijken hoe en waar je moet beginnen. Het ontwerp van een webshop draait natuurlijk om converteren, hier kunnen we je goed bij helpen.
Het belang van een goed ontwerp
Een webshop heeft veel van dezelfde behoeften als een website, als het gaat om de juiste structuur en navigatie. Alleen is er in een webshop één duidelijke handeling waar steeds op aangestuurd wordt: een aankoop doen. Webdesign is van cruciaal belang bij het ontwerpen van een webwinkel. Bij een goed webshopontwerp draait het allemaal om het gebruik van de juiste kleuren, lettertypen, woorden en afbeeldingen om bezoekers te overtuigen om die aankoop te doen. Het ontwerp moet potentiële klanten aantrekken, een geweldige gebruikerservaring bieden en jouw winkel in het beste licht zetten. Naast er goed uitzien en ‘voelen’ als jouw unieke merk, moet jouw winkel ook aanzetten tot actie. De gebruikerservaring, ook wel ‘customer journey’, is de kern van het van het ontwerp. Wanneer het ontwerp zijn werk doet, ervaart de koper een soepele en naadloze ervaring. De producten worden mooi gepresenteerd, artikelen worden makkelijk gevonden op zoekwoorden en betalen gaat eenvoudig. Wanneer een ontwerp het aankoopproces tegenwerkt en het de gebruiker frustreert, is de kans zeer groot dat de koper het winkelwagentje niet eens zal bereiken. Je wilt voorkomen dat de gebruiker in de war of geïrriteerd raakt, want dit kan je een aankoop kosten. Zo belangrijk is het ontwerp van een webshop.
Het ontwerp van een webwinkel is dus meestal ook strakker en functioneler dan bij een “gewone” website of digitaal visitekaartje.
Hoe we te werk gaan
We starten altijd met het in kaart brengen van jouw wensen en nemen je mee gedurende het hele ontwerpproces. Door het visueel zo helder en functioneel mogelijk te ontwerpen, het aankoopproces eenvoudig te houden met zo min mogelijk stappen en de juiste betaalmethoden toe te voegen, creëren we de basis van jouw webshop. Het categoriseren van producten is een andere (belangrijke) stap: hoe beter we producten categoriseren, hoe gemakkelijker jouw bezoekers artikelen vinden en ze uiteindelijk zullen kopen. Zo ontwikkelen we samen een webwinkel die helemaal afgestemd is op jouw doelgroep, die klantgericht is en aan jouw eisen voldoet.
Een logisch ingerichte webshop draagt bij aan klantbehoud en een hogere conversie.
Benieuwd naar wie wij zijn en wat we voor je kunnen betekenen? Lees ons verhaal of neem contact op.