Wat is content marketing?
Op een relevante en aantrekkelijke manier (potentiele) klanten de helpende hand bieden zonder direct jouw product of dienst aan te prijzen, dat is in essentie de definitie van content marketing.
Je biedt de juiste informatie waarmee je de klant/bezoeker helpt om de juiste keuzes te maken, hun behoefte te vervullen en/of meer uit jouw product of dienst te halen.
De gedachte hierachter is dat wanneer je dit consequent doet, men jouw organisatie gaat zien als een betrouwbare bron van waardevolle informatie waardoor je vertrouwen wekt en autoriteit verwerft. Uiteindelijk resulteert dit loyaliteit en mond-tot-mond-reclame.
Het Amerikaanse Content marketing Institute verwoord dit als:
“Content marketing is de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is. Je speelt in op deze behoefte met content die én de helpende hand biedt én verband houdt met de aanschaf of het gebruik van jouw producten of diensten. Deze content bied je vervolgens aan via een doordachte mix van on- en offline middelen en (sociale) media met als doel klanten aan te trekken en te binden.”
Geïnteresseerd in wat content marketing voor jouw bedrijf zou kunnen betekenen?
Neem dan contact op!
Social Media
Wat is social media marketing?
Social media marketing is een vorm van marketing waarbij sociale media worden ingezet met als doel marketing en/of communicatie doelstellingen te realiseren.
Het is een interactieve vorm van marketing gericht op het aangaan van dialogen, reacties en andere vormen van interactie, door middel van betrokkenheid (engagement) bij berichten kunnen de gewenste doelstellingen worden behaald.
Social media marketing is dus een interessante vorm van marketing wanneer je bijvoorbeeld je doelgroep (beter) wilt leren kennen of “dichtbij” je klanten wil staan, ook kun je door middel van interactie bijvoorbeeld de loyaliteit vergroten.
Geïnteresseerd in wat social media marketing voor jouw bedrijf zou kunnen betekenen?
Neem dan contact op!